Schadeherstel voor elk merk en voertuig
Werkwijze
bij Autoschade Roos in Alkmaar
Autoschade? Bij Autoschade Herstel Roos in Alkmaar kun je terecht voor vakkundig schadeherstel. Indien u de schade aan uw auto wilt claimen bij uw verzekeringsmaatschappij dient u een schadeformulier in te vullen. Deze zit meestal bij uw autopapieren. Indien u er geen heeft kunt u er bij ons altijd een ophalen. Is er een tegenpartij? Dan vult u samen het schadeformulier in. Voor beide partijen is ruimte, en het formulier is met doordruk in 2-voud. De achterzijde van uw formulier kunt u later op uw gemak invullen.
Wij helpen u met zaken als het melden van de schade, het regelen van een expert, inzetten van vervangend vervoer tijdens de reparatie, afhandelen van de financiële kant, en in geval van total-loss het vinden van een opkoper en zelfs met het vinden van een nieuwe auto.
Iedere dag kun je bij ons terecht voor een online offerte voor het schadeherstel. Je ontvangt dan binnen 24 uur een reactie van ons. Wil je alleen een taxatierapport of direct een schadeherstel afspraak inplannen? Bel dan met onze klantenservice voor een afspraak via 072-5622210.
Onze servicegaranties
Onze reviews
✓ Altijd vóóraf een duidelijke prijsopgave
✓ 7 Jaar garantie op je schadeherstel
✓ Geniet van service 9.2/10 klantentevredenheid
Het schadeproces
Schade melding: Je schade wordt gemeld bij jouw verzekering en je kunt meteen een datum afspreken wanneer wij je auto herstellen en vervangend vervoer. Ook nemen we de financiële afhandeling t.a.v. de verzekering van je over, wel zo makkelijk!
Expertise: Wij zorgen ervoor dat je schade-gegevens worden vastgelegd in een audatex-schaderapport. Deze gegevens worden verwerkt en berekend, waarna een exact schadebedrag volgt. Dit bedrag wordt afgestemd met jouw verzekeringsmaatschappij waarna we je auto doorzetten in het schadeherstelproces.
Demontage: De beschadigde en kapotte onderdelen worden gedemonteerd en vervolgens vervangen door uitsluitend orginele of groene originele onderdelen. De vervangen onderdelen worden gescheiden en milieuverantwoord afgevoerd!
Plaatwerkerij: Vervolgens wordt de carrosserie uitgedeukt of gedeeltelijk vervangen of gericht. Wij werken met uiterst geavanceerde las- en puntlasapparatuur om het eindresultaat als orgineel te maken. Uiteraard beschikken wij ook over alle benodigde moderne meet- en richtapparatuur, inclusief speciale fabrieksdata en meetgegevens.
Voorbewerking: Op de voorbewerkafdeling zorgen we dat alle nieuwe en herstelde delen “strak” gemaakt worden en voorzien worden van een roestwerende grondlaag, de laatste voorbereidingen voor het spuiten. De werkplekken zijn voorzien van gefilterde afzuiging om stof zo effectief mogelijk af te voeren. Voordat de auto de spuiterij in gaat wordt hij zo afgeplakt dat de verf alleen daar kan komen waar het ook moet komen.
Verf mengen: De originele kleur wordt door een verfmix computer aangemaakt. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke high-solid en watergedragen lakken. Door de constante ondersteuning van de lakfabrikant en kleurinfo van alle autofabrikanten zijn wij altijd in staat om de originele kleur op je auto te spuiten. Je ziet het verschil in kleur niet!
Spuiterij: In de hypermoderne stofvrije spuitcabine kunnen zowel jouw auto als de losse carrosseriedelen tegelijk gespoten worden. In de spuitcabine wordt de lak op de meest ideale temperatuur gedroogd. Schadelijke invloeden van buitenaf kunnen de gloednieuwe laklaag niet aantasten.
Montage: Na het plaat- en spuitwerk wordt je auto weer opgebouwd. Onderdelen worden volgens de fabrieksgegevens gemonteerd. Door de samenwerking met de merkdealers zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste reparatietechnieken van alle merken auto’s. Er worden uitsluitend originele onderdelen gebruikt om je auto weer op en top te krijgen. Na de montage de auto gecontroleerd. Na deze strenge eindcontrole heb je 7 jaar garantie op de reparatie of nemen wij de fabrieksgarantie over.
Uitlijnen & airco vullen: Wanneer je auto gerepareerd is wordt als laatste, indien nodig, de airco gevuld. Dit wordt alleen gedaan wanneer de airco door de aanrijding beschadigd was of wanneer de condensor voor reparatie van de auto verwijderd moest worden. Vervolgens wordt je auto uitgelijnd zodat de wielstanden weer goed staan conform de fabriekswaarden.
Wassen: Na het herstel wassen wij je auto in de hyper moderne Indoor Carwash en wordt het interieur schoongemaakt zodat je een keurige auto terug krijgt.
Klaar! Zodra je auto gereed is neemt onze klantendesk contact met je op voor de ophaalafspraak. De afhandeling met de verzekeringsmaatschappij wordt met je doorgesproken, waarbij je jouw eigen risico en eventueel niet meeverzekerde BTW bedragen berekend worden.
Voordat je weer veilig de weg opgaat ontvangt je van ons het garantiebewijs (7 jaar of overname van de originele fabrieksgarantie) en een nieuw schadeformulier.
Schades voor eigen rekening
Gevolgen voor je premiekorting: Op het moment dat je te maken krijgt met autoschade, lijkt het een logische keuze om je verzekering in te schakelen. Toch is dat zeker in het geval van kleine of cosmetische schades niet altijd even voordelig met het oog op je schadevrije jaren. Afhankelijk van de grootte van de claim, kan dit gevolgen hebben voor je premiekorting.
We denken graag met je mee en zullen alternatieve reparaties met je bespreken die het meeste voordeel opleveren. Zo kunnen we bijvoorbeeld gebruikte onderdelen voor je reparatie gebruiken of van een andere leverancier. Maar altijd in overleg!
Contact met onze klantenservice
Wij helpen je graag verder. Plan je schadereparatie door contact met ons opnemen via 072-5622210 of een mail sturen naar info@autoschaderoosl.nl
Vragen?
Wij helpen je graag verder
072 5622210
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 07.30 – 18.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur.
✓ Altijd vóóraf een duidelijke prijsopgave
✓ 7 Jaar garantie op je schadeherstel
✓ Geniet van service 9.2/10 klantentevredenheid